Úvod Konkurencia Apple SAMSUNG: iPhone sme neokopírovali, sme len veľmi dobrí v marketingu

SAMSUNG: iPhone sme neokopírovali, sme len veľmi dobrí v marketingu

12

Najnovší súdny proces v ktorom sa stretli Apple a Samsung sa začal len nedávno. Kórejský výrobca pritom musí presvedčiť porotu, že úspech ich Android zariadení nebol zapríčinený okopírovaním funkcií iPhonu. Tvrdia, že za úspechom stojí ich geniálne marketingové oddelenie. Najnovšie svedectvo prišlo od šéfa marketingu pre Samsung America, Todda Pendletona.

Ten tvrdí, že keď začal pre spoločnosť pracovať ešte v roku 2011, vôbec však netušil, že Samsung vyrába aj smartfóny: „Myslím, že ľudia Samsung poznali hlavne vďaka televíziám. Čo sa však smartfónov týka, nikto nevedel aké produkty sme ponúkali, ani čo dokázali.“ Vďaka masívne populárnej marketingovej kampani zvanej „Next Big Thing“ sa Samsung vyšvihol aj v USA, kde začal na päty šliapať milovanému Apple.

Todd Pendleton pritom odporučil sabotovať spustenie predaja nového iPhonu obrovskou kampaňou, ktorá si robila srandu z ich zariadení. Právnici Apple pritom odkryili komunikáciu predstaviteľov Samsungu, ktorí tvrdili, že „Porazenie Apple už nie je našim cieľom. Je to naša stratégia prežitia… Spolu s iPhone 5 príde cunami.“

Obrana Samsungu podľa všetkého nespočíva v hľadaní dôvodov, prečo nebol ich úspech postavený na patentoch Apple, ale na presvedčení poroty o tom, že za ich úspech mohol ich marketing. Či sa im porotu podarí presvedčiť je zatiaľ vo hviezdach.