Úvod Aplikácie Hlavnou zbraňou Google, Amazonu a Apple je exkluzivita aplikácií a hier. Doplácajú...

Hlavnou zbraňou Google, Amazonu a Apple je exkluzivita aplikácií a hier. Doplácajú na to zákazníci

7

Prečo nie sú všetky známe hry z iOS dostupné na Androide a naopak? Túto otázku si položil nejeden majiteľ smartfónu či tabletu. Pravdou je, že exkluzivita pre určitú platformu sa stáva čoraz častejšia a dôležitejšia. Apple, Amazon a Google sa snažia prilákať vývojárov úspešných hier, aby novinku s časovou exkluzivitou sprístupnili len na ich platforme, za čo sa im odmenia veľmi bohatým promom.

Informoval o tom server AndroidCentral.com.

Pokiaľ sa v hernom priemysle pohybujete už nejaký ten rôčik, tak vás to určite neprekvapí. Spomeňme napríklad neustálu vojnu medzi konzolami, na ktorých hry ako Mario, Sonic či Halo nie sú dostupné pre každú z nich. Na smartfónoch sa odohráva veľmi podobná vojna a podľa toho, či vlastníte Android, alebo iPhone sme dlhšie museli čakať napríklad na Plants vs. Zomies 2, Cut the Rope 2 a ďalšie. O probléme sa vyjadrili Ian Sherr a Daisuke Wakabayashi z Wall Street Journal:

 

„Počas toho, ako sa obľúbenosť a popularita Androidu pomaly, ale isto rozrastá sa tím Apple zaoberajúci sa aplikáciami a hrami rozhodol ponúknuť vývojárom časovú exkluzivitu za čo sa im odmenil promom.“

 

Rovnaká, dovolíme si tvrdiť, špinavá hra, sa hrá aj na poli Androidu, vo forme Google Play a Amazon App Store.

 

„Google podpísal niekoľko zmlúv vďaka ktorým vypromoval aplikácie, ktoré podporujú značku Android. […]

Amazon.com Inc, sa do toho pustil taktiež. Online predajca vyhľadal vývojárom, od ktorých žiadal časovú exkluzivitu, ktorá mala vylepšiť príťažlivosť produktov Kindle. Amazon pritom ponúka prémiové umiestnenie reklamy na ich hlavnej stránke obchodu s aplikáciami.“

 

Podľa všetkého teda spoločnosti vývojárom neplatia peniazmi, no z obrovského proma sa im masívne zvýšia príjmy, čo je v podstate to isté.

Aký názor máte na exkluzivitu aplikácií a hier na rôznych platformách?