Úvod Hry Sýrový Svět – Propracovaná logická hra nejen pro děti

[RECENZE] Sýrový Svět – Propracovaná logická hra nejen pro děti

2

Jistě si vzpomenete na v červnu (jún) uvedenou hru českého vývojářského studia Alda Games, Zachraň Šneka. Jednalo se o povedenou logickou hříčku pro všechny generace s realistickou fyzikou a jednoduchým ovládáním. A autoři tohoto úspěšného titulu pro nás přichystali další hru. Tentokrát se však jedná o casual logický titul, ve kterém budete řešit různé puzzly či hádanky s cílem nakrmit malého myšáka jeho oblíbeným sýrem.

[app]com.aldagames.worldofcheese[/app]

Screenshot_2013-12-10-10-19-51 Screenshot_2013-12-10-10-24-11

Puzzlů je opravdu spousta, a příjemně mě překvapila jejich obtížnost. Nejedná se o žádně mozek-ničící hádanky, avšak jejich řešení většinou dokáže potrápit. Některé vyřešíte za pár minut, u jiných se méně bystří hráči, mě nevyjímaje, pořádně zapotí. Hra je primárně určena pro děti, ale dokáži si představit jak u tabletu sedí celá rodina, která se bude snažit v sedmi světech, ke kterým o vánocích autoři přidají i speciální sněhem pokryté úrovně, vyhovět roztomilému myšákovi a zaplnit jeho nenasytné břicho. Navíc je možné soupeřit s hráči z celého světa o to, kdo jednotlivé úrovně dohraje na co nejméně tahů, prostřednictvím online žebříčku.

Screenshot_2013-12-10-10-28-56 Screenshot_2013-12-10-10-40-39 Screenshot_2013-12-10-10-41-45

Hráč, nebo hráči, budou svědky příběhu o zlaté rybičce, která vám po jejím puštění zpět do vody splní jedno přání, nechybí ani dobývání trezorů, jejichž číselné kombinace jsou naznačeny někde v místnosti, šachy, vaření snídaně, či úrovně vyžadující dobrý postřeh. Hádanky jsou opravdu rozmanité, a vlastně každá úroveň je v něčem specifická a jiná než ostatní, což naprosto vylučuje jakýkoliv stereotyp. A to je u her tohoto typu snad nejdůležitější faktor.

Screenshot_2013-12-10-10-47-49 Screenshot_2013-12-10-10-49-28

Co se týká grafického zpracování, hra samozřejmě nemůže konkurovat titulům jako Modern Combat či Assassins Creed Pirates. O to se však ani nesnaží a zvolený grafický háv se k žánru hodí jako zadní část lidského těla na hrnec. Pokud jste hráli titul Zachraň Šneka, jistě poznáte, že na Sýrovém Světu pracovalo stejné studio. A mě i „testovaným dětem“ se malovaná grafika líbila, tak proč něco měnit? Trochu mě však zklamal hudební doprovod, který je jednolitý a stereotypní, nijak zásadně mi však nevadil.

Ovládání hry bylo povětšinou bez problému, i když pro hraní by se jistě více hodil tablet než malý smartphone. Na Galaxy Note II jsem při některých aktivitách pocítil, že by to opravdu chtělo ještě o něco větší displej, a předpokládám, že minimálně sedm palců bude pro hraní Sýrového Světa optimálnější.

Screenshot_2013-12-10-11-02-04 Screenshot_2013-12-10-11-09-43

Hra je pro uživatele Androidu zdarma a obsahuje reklamy, které však autoři umístili v každé úrovni tak, aby hráče nijak neomezovaly. Bohužel, vývojáři nepřipravili placenou verzi bez reklam ani žádnou  možnost jak reklamy ze hry odstranit, avšak do budoucna tuto možnost na náš dotaz nevyloučili.

Sýrový svět je velice povedená logická hra pro děti, která pobaví a potrápí mozky i starších hráčů. Pokud plánujete k vánocům zakoupit vašemu dítěti nějaký tablet, tato hra v něm jistě nesmí chybět. Navíc je hra zdarma, což u aplikací s edukativním charakterem, kterou Sýrový svět se svými skvěle vyváženými puzzly a hádankami jistě je, není vůbec obvyklé.

[app]com.aldagames.worldofcheese[/app]
[app]cz.netincome.savethesnail[/app]