Úvod Novinky PPI SK: Servisné stredisko, ktoré si vymyslí dôvod, prečo Vám nevyreklamovať Váš...

PPI SK: Servisné stredisko, ktoré si vymyslí dôvod, prečo Vám nevyreklamovať Váš smartphone

81

Po celkom škandalóznom prípade mladíka, ktorý si chcel nechať vyreklamovať svoj telefón, ktorému po krátkej dobe začala doslova miznúť batéria pred očami sme sa rozhodli kontaktovať servisné stredisko, PPI SK, ktoré malo túto reklamáciu na starosti.

protokol-o-opraveNa technického riaditeľa, pána Paška sme sa obrátili s niekoľkými otázkami ohľadom toho, ako pristupujú ku každej z reklamácií a ako je možné, že smartphone o ktorom je reč odmietli vyreklamovať z dôvodu „nadmerného mechanického namáhania“ aj napriek tomu, že samotný smartphone nevykazoval žiadne známky podobného „namáhania.“ V protokole o oprave sa totiž uvádzalo, že na telefóne sú obité rohy a ošúchaný kryt. Či tomu tak je, posúďte sami.

Hneď zo začiatku sa technický riaditeľ začal vyhovárať na štandard IP a zákazníkov, ktorí si myslia, že ak takýmto štandardom ich zariadenia disponujú, zachádzajú s nimi tak, akoby boli nerozbitné.

Na tom by však nič nebolo, ak by okamžite na to, ako doktor House s röntgenovým videním a predpovedaním toho, čím všetkým si zariadenie prešlo nevyslovil prekvapujúco presnú diagnostiku, ktorá im, ako inak, hrala presne do kariet. Predstaviteľ PPI SK totiž celú závadu opísal takto: „Nadmerné mechanické namáhanie, ktoré vykazuje zariadenie v predmetnom prípade, má priamy súvis s popisovanou závadou.“

galaxyxcover2 galaxyxcover

Na základe tohto predpokladu, ktorý nám bohužiaľ a zároveň aj chvalabohu nevedeli ničím dokázať, pretože na Slovensku reklamácie fungujú na princípe slepej dôvery reklamačnému technikovi bola reklamácia neuznaná. Technik si mohol a zároveň aj nemusel dobre zašpásovať v posteli so svojou priateľkou, či priateľom, čo samozrejme mohlo ovplyvniť široký sortiment závad a porúch, ktoré má jeho chorá fantázia k dispozícii pre preukázanie poruchy, ktorú si spôsobil zákazník sám. Pretože, načo opraviť niečo zadarmo, keď sa to dá aj za peniaze.

Pán technický riaditeľ ďalej pokračoval v uštipačnej poznámke ohľadom toho, že „odmietnutie záručnej opravy je situácia, s ktorou sa zákazník len zriedka stotožní.“ Rád by som videl, čo by sa v danom servise stalo, ak by za takýchto podmienok poslali na reklamáciu zariadenie jeho synovca, ktorý mobil na 69 hodín ponoril pod vodu, čím vyskratoval ešte aj plastový kryt. Na to vlastne ani nie som zvedavý, pretože to viem celkom presne. Telefón by bol vyreklamovaný do 24 hodín a šťastný príslušník riaditeľovej rodiny by si užíval čisto nové zariadenie. Obyčajný človek, ktorý očakáva férové jednanie za svoje peniaze, ktoré si poctivo našetril však takto ľahko ani náhodou neobíde. Nie nadarmo sa hovorí, že Slovensko je jedna z krajín, kde je korupcia najvyššia a je jedno, či sa bavíme o politike alebo oprave rozbitého hriankovača.

Ak ste si mysleli, že týmto vyjadrením sa vyjadrenie daného servisného strediska skončilo, mýlili by ste sa.

Pán Paško totiž zdôraznil, že „servisné stredisko odmietnutím záručnej opravy prichádza o svojho zákazníka“ a že „tak ako pre každú spoločnosť, ktorej záleží na dobrom mene, tak aj pre nich je strata zákazníka neželaná a nepríjemná.“ Neviem ako Vy, no zaváňa to tu príležitosťou na (ne)čakaný zárobok. Ak by ste zabudli, koľko si vlastne títo zdierači za opravu batérie vypýtali, tak sa pripravte. Jednalo sa totiž o 169,11€, čo predstavuje 77% ceny úplne nového kusu.

Samsung S5690 Galaxy XCover môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Servisné stredisko sme kontaktovali s ďalšími otázkami, ktoré sa týkali upresnenia pojmu „nadmerné mechanické namáhanie,“ či argumentácii pri ktorej bol technik presne schopný vydedukovať, že chyba systémového konektora bola spôsobená zákazníkom a nie nesprávnym zaobchádzaním vo fabrike, kde bol vyrobený, či počas prevozu na Slovensko. Odpoveď sme už však bohužiaľ neobdržali. V PPI SK teda platí logika, že od momentu, kedy si zariadenie kúpite ste zodpovední za všetko, čím si prešlo a dokonca aj za chyby, ktoré mohol pri výrobe spraviť unavený kórejec po 14 hodinovej šichte, či nešikovný kuriér, ktorý telefón viezol na sklad alebo priamo z Južnej Kórei na Slovensko.

Stotožňujete sa s vyjadrením servisného strediska alebo máte iný názor? My máme pocit, že nedostatok dôkazov a predčasné a nepresné závery, s ktorými prichádzajú servisné strediská sú tým najhrubším porušovaním dôvery spotrebiteľov, ktorí sa tak veľmi spoliehajú na záruku. Od našich pokusov o priame kontaktovanie servisného strediska, ich stránky ako zázrakom začali ukazovať informáciu o rekonštrukcii. Ak by ste servisné stredisko chceli kontaktovať, všetky údaje nájdete na tejto adrese.

Cenový prehľad Samsung Galaxy XCover

Graf ceny produktu Samsung S5690 Galaxy XCover poskytuje server Heureka.sk