Úvod Neprehliadnite vlavo Bola porážka Samsungu ich najlepšia marketingová kampaň?

[Úvaha]Bola porážka Samsungu ich najlepšia marketingová kampaň?

13

Samsung možno prehral boj s Apple, no to hneď neznamená, že sa výrobca z Južnej Kórei nachádza na tej porazenej strane. Dá sa dokonca tvrdiť, že miliardová prehra Samsungu môže byť ich najlepšou investíciou akú kedy spravili. Je to tak, táto prehra sa môže otočiť proti Apple. Čítajte úvahu, ktorá odhalí mentalitu „bežného spotrebiteľa“.

Popri tom ako sa končí ošiaľ okolo tejto kauzy, reportéri všade zo sveta začínajú bádať po možných následkoch súdneho sporu, ktorý otriasol mobilný svet. Toto bol presne moment, keď nám Enrique Gutierrez z Digithrive (spoločnosť pre vývoj webu) poskytol trochu vysvetlenia v jeho nedávnom príspevku na Google+.

Spomína zaujímavý fenomén, ktorý spozoroval v jeho lokálnej kaviarni Starbucks. Koverzácie ľudí o Apple a Samsungu vyrástli ako huby po daždi. Zaujímavé na nich bolo hlavne to, že ľudia si začínajú myslieť, že „Samsung je to isté, čo Apple“.

Chlap: „Počkaj, myslia tým, že Samsung je to isté, čo Apple?

Kamarát: „Sranda, že? Donútilo ma to zamyslieť sa nad tým, koľko som zaplatil za svoj Mac Book

Chlap: „Naozaj

 

Len chvíľu po tomto incidente sa pustili do debaty ďalší ľudia s rovnakými novinami:

Muž: „… iPad od Samsungu je rovnaký ako iPad od Apple. A koľko som zaplatil za ten od Apple? Miláčik, tvrdil som ti, že nás ošklbali.

Žena: „Oh wow,“ pozerajúc sa na obrazovku, „… to je o dosť lacnejšie. Myslíš, že ho môžeme vrátiť?

Podľa Gutierreza okamžite spozoroval 4 rovnaké reakcie hneď po publikovaní svojho článku. Všetci tak nejak veria, že produkty Samsungu sú rovnaké ako tie od Apple, no oveľa lacnejšie. Čo teda poviete na šokujúce rozuzlenie? Som si istý, že Samsung poteší fakt, že aj napriek prehre môžu nakoniec skončiť s väčším počtom zákazníkov.

Ak sa nadšenci technológií strácajú v súdnych sporoch obrovských spoločností, tak si predstavte aký neporiadok v tom musia mať „obyčajní ľudia“. Bežného spotrebiteľa nezaujímajú procesory, RAM ani iné špecifikácie. Zariadenia od Apple sú považované za „najlepšie“ a ľudia väčšinou nasledujú podobné trendy. Je dosť možné, že teraz vznikne nová skupinka ľudí, ktorí si budú myslieť, že majú „iPad od Samsungu“, no za oveľa nižšiu cenu.

Netvrdíme, že všetci majitelia zariadení od Apple sa rozhodnú zmeniť výrobcu na Samsung. Gigant z Cupertina rozhodne bude pokračovať vo svojich úspechoch. Tento súdny spor však možno prinesie pár extra ľudí na stranu Androida.

Bude zaujímavé pozorovať ako sa budú vyvíjať čísla podielu operačných systémov na trhu. Ešte zaujímavejšie by bolo zistiť, či túto situáciu berú rovnako na celom svete. Bol tento jeden článok napísaný trochu nejasne? Koľko ľudí teraz premýšľa nad Samsungom ako ich ďalšou, lacnejšou voľbou? Je toto naozaj tá najlepšia marketingová kampaň Samsungu?

Prosím pridajte svoj názor v komentároch a zdieľajte vaše názory a postrehy. Veľmi by nás zaujímalo, že či ste spozorovali podobné správanie alebo či celá táto situácia nemala žiaden dopad na ľudí okolo vás, či už vlastniacich zariadenia od Samsungu alebo od Apple.

Zdroj: Phandroid, Enrique Guiterrez